Facebook katedry CŠM

Naše stránka je určena všem příznivcům CŠM a dalším lidem zajímajícím se o vzdělávání a vše co se týče jeho řízení. Náš cíl je spojovat lidi různých názorů. Odkaz na náš facebook naleznete zde.
CERTIFIKACE KATEDRY - ČSN EN ISO 9001:2009

Katedra Centrum školského managementu získala 01. 12. 2014 certifikát, který potvrzuje, že systém managementu kvality společnosti splňuje požadavky normy ČSN EN ISO 9001:2009, rozsah certifikace: VZDĚLÁVÁNÍ, VĚDA A VÝZKUM V OBLASTI ŘÍZENÍ VZDĚLÁVÁNÍ A VZDĚLÁVACÍCH ORGANIZACÍCH
PODPORUJEME
Doc. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D.
Email: jaroslav.veteska@pedf.cuni.cz
Telefonní kontakt: +420 221 900 523
Myslíkova 7, 110 00 Praha 1, místnost č. 107 (I. patro)
Konzultační hodiny: úterý (sudé týdny) od 10:00 do 12:00 (vždy je nutná předchozí domluva emailem)
Vysokoškolské vzdělání a vědecká způsobilost
- Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra andragogiky a personálního řízení – studijní program Pedagogika, studijní obor Andragogika; Mgr. (2000); rigorózní řízení (2001) – obor: Andragogika a personální řízení (PhDr.)
- Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze – doktorské studium (Ph.D.): studijní program Pedagogika, studijní obor Andragogika (2002–2005)
- Pedagogická fakulta, Univerzita Konstantina Filozofa v Nitře (SR) – habilitační řízení (doc.), pedagogika (2011)
Řešené vědecko-výzkumné projekty
- Grantová agentura České republiky: Komparativní analýza trendů a možností rozvoje dalšího vzdělávání dospělých v kontextu evropské integrace. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení, období 2008–2010. (registr. číslo GA ČR: 406/08/0540), člen řešitelského týmu.
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky: Zpracování podkladové analýza k Implementačnímu plánu Strategie celoživotního učení a návrh metodiky a kritérií hodnocení plnění opatření uvedených v Implementačním plánu Strategie celoživotního učení. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, 2009, vedoucí řešitelského týmu.
- Národní program výzkumu II. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky: Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími experty se zaměřením na bakalářské studijní programy. Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i, období 2008–2009.
- Programme European Commission TEMPUS: Distance education standards and accreditation system in Kazakhstan, období 2007–2009, koordinátor mezinárodního evropského projektu.
- VEGA SR: Inovácie profesijných kompetencií učitelov a sociálnych andragógov. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky. VEGA MŠ SR – SAV č. 1/0244/08, období 2008–2010.
- Grantová agentura České republiky: Pojetí autority a její proměny v edukačním prostředí. Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická, Katedra věd o výchově, období 2010 – 2012. Registr. číslo GA ČR: P407/10/0796.
- Lifelong Learning Programme Grundtvig Partnerships: Participation, Identity, Integra-tion, Remembrance: European Puzzle II, Česká andragogická společnost (2009–2011).
- Grantová agentura České republiky: Andragogický model učení a vzdělávání dospělých založený na získávání a rozvoji klíčových kompetencí. Univerzita Jana Amose Komenského Praha, období 2009 – 2011. Registr. číslo GA ČR: 406/09/1950, řešitel.
- Cultivating and forming regional traditions by the Visegrad Group teachers. University of Silesia in Katowice, Česká andragogická společnost (2014–2015), number 11430001, spoluřešitel.
- Kvalita, relevance, efektivita, diverzifikace a otevřenost vysokého školství v ČR. Strategie vysokého školství do roku 2030, Individuální projekt národní pro oblast terciárního vzdělávání, výzkum, vývoje a inovací, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, období 2013–2015.
- Methods and Principles Applied in Designing the Structure and Content of Courses Supporting the Development of Economic Knowledge and Entrepreneurial Skills in Students of Non-economic Study Programmes of the 2nd Cycle of Higher Education Study. Fakulta podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Projekt KEGA č. 006EU-4/2013, období řešení 2013–2015.
- Slovak Republic: Innovation in Professional Competencies of Teachers and Social Andragogues (VEGA MŠ – SAV No. 1/0244/08, Education Faculty of University Konstantin Filosof in Nitra.
- Rozvoj kompetencí vojáka – leadera. Fakulta vojenského leadershipu, Univerzita obrany v Brně (Ministerstvo obrany, IK DZRO 6313, 2016–2019).
- Príprava obsahu a štruktúry predmetov zameraných na rozvoj základných podnikateľských vedomostí a zručností absolventov neekonomických zdravotníckych študijných odborov. Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (KEGA). Fakulta podnikového manažmentu, Ekonomická univerzita v Bratislavě, projekt č. 014EU-4/2016 (2016–2018).
Členství a funkce v komisích, radách nebo jiných profesních orgánech
- člen redakční rady vědeckého časopisu Niepełnosprawność, Dyskursy pedagogiki specjalnej, teoretyczne i metodologiczne konteksty pedagogiki specjalnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk (Poland)
- člen výkonného výboru Centra pre edukáciu a výskum seniorov (Centre for Educational of Seniors and Research), Filozofická fakulta Prešovské univerzity v Prešově, Slovensko (2011–dosud)
- šéfredaktor a člen redakční rady mezinárodního vědeckého časopisu Andragogická revue (2009–2016)
- předseda ediční rady edice Česká a slovenská andragogika vydávané Českou andragogickou společností (2008–dosud)
- předseda České andragogické společnosti (2008–dosud)
- člen redakční rady mezinárodního časopisu Český dialog/Czech Dialogue
- předseda oborové rady st. programu Pedagogika, st. obor Andragogika, Univerzita Jana Amose Komenského Praha (2011–2017)
- předseda vědecké rady Evropského institut pro smír, mediaci a rozhodčí řízení, o.p.s.
- předseda vědecké rady London International Graduate School a LIGS University (USA)
- člen oborové rady st. programu Pedagogika, st. obor Andragogika, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci
- hodnotitel projektů Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry Ministerstva školstva Slovenskej republiky a Vedeckej grantovej agentúry Ministerstva školství, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akademie vied
- tajemník přípravného výboru Národní rady pro vzdělávání, MŠMT ČR (2014–2015)
- člen Akademického sněmu Akademie věd České republiky jmenovaný Vládou ČR pro funkční období 2014–2018 (Usnesení vlády ČR č. 965 ze dne 24. 11. 2014)
- člen Vědecké rady Pedagogické fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (jmenován na období od 1. 3. 2015 do 28. 2. 2019)
- člen Vědecké rady Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (jmenován na období od 30. 4. 2015 do 30. 4. 2019)
- člen redakční rady vědecko-odborného časopisu Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání (Institut celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně).
- člen Oborové komise doktorského studia ve studijním programu Andragogika, studijní obor Andragogika; Pedagogická fakulta, Univerzita Konstantina Filozofa v Nitře (jmenován 10. 3. 2016)
Výběr z publikační činnosti (2016–2010)
- VETEŠKA, J. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. Praha: Česká andragogická společnost, 2016. 180 s. ISBN 978-80-905460-4-2.
- KURSCH, M., VETEŠKA, J. Application of New Methods to Efficiently Identify Talented Adults in the Framework of (Large) Companies. In: Soliman, K. S. (ed.). Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth. Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference, 9-10 November 2016, Seville, Spain, pp. 4486–4498. ISBN 978-0-9860419-8-3.
- VETEŠKA, J. Koučování a mentoring jako nástroje rozvoje pracovníků v kontextu talent managementu. In: Pavlov, I., Schubert, M. (eds.). Etické kontexty andragogického pôsobenia. Banská Bystrica: Belianum (vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta), 2016, s. 195–211. ISBN 978-80-557-1166-9.
- BERTL, I., VETEŠKA, J. Fenomén finanční gramotnosti dospělých v edukačním a psychosociálním kontextu. Andragogická revue, 2016, roč. VIII., č. 1, s. 21–34. ISSN 1804-1698.
- VETEŠKA, J. Psycho-Social and Educational Aspects of Development of Financial Literacy in Adults. The Turkish Online Journal of Educational Technology. Special Issue for IETC, ITEC, IDEC, ITICAM 2016, July 2016, pp. 447–450. ISSN 2146-7242.
- VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9.
- VETEŠKA, J., Václavková, M. Further Education of Upper Secondary School Teachers in the Czech Republic in the Context of Forming Regional Traditions. In: Cultivating and forming regional traditions by the Visegrad Group teachers. Katowice: University of Silesia, 2015, pp. 59–81. ISBN 978-83-8012-470-7.
- VETEŠKA, J. Mediace a probace v kontextu sociální andragogiky. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 252 s. ISBN 978-80-7478-898-7.
- BERTL, I., VETEŠKA, J. Reflexe finanční gramotnosti současnou dospělou populací. Hradec Králové: Sapere Aude 2015 – Pedagogy, psychology and today world, 2015, s. 137–146. ISBN 978-80-87952-09-2.
- VETEŠKA, J., KOLEK, J. Systémové možnosti dalšího vzdělávání učitelů v kontextu motivace. Andragogická revue, 2015, roč. VII., č. 2, s. 13–31. ISSN 1804-1698.
- PRŮCHA, J., VETEŠKA, J. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.
- SALIVAROVÁ, J., VETEŠKA, J. Edukace seniorů v evropském kontextu: teoretická a aplikační východiska. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2014. 120 s. ISBN 978-80-7452-102-7.
- VETEŠKA, J. (ed.). Celoživotní učení pro všechny – výzva 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2014. 408 s. ISBN 978-80-7452-047-1.
- VETEŠKA, J. a kol. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. 168 s. ISBN 978-80-905460-0-4.
- VETEŠKA, J. Proměny a kvalita života seniorů v evropském kontextu. In: Határ, C. (ed.). Vplyv edukácie na kvalitu života seniorov. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2013, s. 124–155. ISBN 978-80-558-0249-7.
- VETEŠKA, J. Competences in the context of social and economic changes and perspectives of human resources development. In: Kahn, R., McDermott, J. C. (Eds.). Democratic access to education. Los Angeles: Antioch University, 2011, pp. 225–233. ISBN 978-1-4507-7292-1.
- VETEŠKA, J. Proměny školního vzdělávání v biodromálním kontextu. Praha: Verlag Dashöfer, 2011. 180 s. ISBN 978-80-86897-39-4.
- VETEŠKA, J. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 200 s. ISBN 978-80-86723-98-3.